11 Kasım 2010 Perşembe

Bilmece



Fotograf: AnneTanne

"Doğayı keşfederken" bize katilmaya ne dersiniz? Bir bilmecemiz var öyleyse...

Yukaridaki fotograftaki cicegin hangi bitkiye ait oldugunu biliyor musunuz? Tahminlerinizi bekliyoruz. Kesif heyecani bozulmasin diye yorumlarinizi ilk bir iki gün yayinlamayabiliriz, merak etmeyin :)

Bitkiyi dogru tahmin eden ilk kisiye iki tane Scilla sogani armaganimiz olacak :)

Bilmecemize konu olan bitkinin Truva önlerinden permakültüre uzanan ilginc öyküsü ise 15 Kasim, Pazartesi günü yayinda :)

15 Kasim 2010Güncelleme: Evet, bu beyaz cicekler civanpercemine (Achillea) ait! Oyuna katilan ve yorum birakan herkese cok tesekkürler. hepsüslüydüm, "cilgin bir papatya" derken haklisin. Civanpercemi Papatyagillerden :) Madworth, tebrikler!  Scilla'lari göndermek icin posta adresini bekliyoruz.

12 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba,
Alyssum olabilir mi acaba?

beste dedi ki...

vay zormus bu haliyle soru! bilen olmazsa soganlara ben talibim:) ( hayir sen kucukken kazana dustun diye iksir icemeyen hopdediks gibi hissediyorum kendimi:)

Berceste dedi ki...

Al benden de o kadar Beste :)

hepsusluydum dedi ki...

Bence bu çılgın bir papatya:))Vallahi ancak bu kadar atabiliyorum..Ama çok güzeller çokkk

Demet dedi ki...

Şey olabilir mi acaba, günlerdir adını bulmaya çalışıyordum bitki/çiçek satan yerlerden birinde rastladım sonunda; Kalanchoe olabiler mi? :)

Adsız dedi ki...

Bence bu bir Civanpercemi (Achillea sp.)

hindiba dedi ki...

Beste, Dilek, üzgünüm, Scilla'lar Ankara'ya gidiyor :)

beste dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
misk dedi ki...

ben de kartopu çalısı mı diye düşünürken tam, olmadığı anlaşıldı.. :)

beste dedi ki...

fotograftan anlamakta ben bile zorlandim zordu soru, hakkiyla son gunde madwort'a gitti. Bravo ama soganlarin akibetini merak edip buyudugune dair bilgi isteriz ona gore:)

Adsız dedi ki...

Son gun yarismaya katilip Beste ve Berceste'nin Scilla'lari alma umitlerini kirdigim icin cok uzgunum. Benim Civanpercemi ile tanisikligim da dokuz sene oncesine gider, bilemeseydim ayip olurdu. Scilla'lar yeni tasindigimiz evimize renk getirecek. Bol bol fotografini cekip, buyume oykusunu paylasicam tabii. Cok tesekkurler :)

Berceste dedi ki...

Onların değerini bilen ellere gittiğini görmek ne güzel Madwort. Hakkıyla kazandın :)Sabırsızlıkla bekleyeceğim yazılarını. İyi bak güzellere :)