21 Şubat 2011 Pazartesi

Bahar cigdemleri/ crocus ailesi

Yasadigim ve okula gittigim birbirine 150 km mesafede iki sehir arasinda pinon topu gibi gidip geliyorum. Bazen sabah 8,20 aksam 5 arasi dersteyim. Ustune birde agbim kadar sevdigim bir arkadasim gelince internete girecek bir dakikam bile olamadi ama doga beni beklemiyor sirasiyyla tum soganlilar uyaniyor, gunes hafiften isitmaya basladi. Daha heyecan verici birsey dusunemiyorum guzel gunler yakinda. Bu hafta size bahcedeki yabani ve hibrid cigdemlerden fotograflar sunacagim. Birde bilmecem var sayin okuyucular:) Caen sehirinde gordugum bir agacin cicekleri asagida ne oldugu konusunda fikri olan? Daha ayrintili yazilar yolda, simdilik sevgiyle ve dogayla kalin.
Bir minik agaccigin nazli cicekleri,
acaba ne agaci ola ki?













6 yorum:

A Kadir Bekçi dedi ki...

İlginç bir çiçek, hiç görmemiştim, yapraklarını manolya ya benzettim.

Berceste dedi ki...

http://crocus.co.uk/plants/_/shrubs/garrya-elliptica-james-roof/classid.3880/

beste dedi ki...

bilmecenin cevabi Dilek'ten geldi. bu bitkiyi tanimamamiz normalmis cunku uzaklardan kuzey amerika'dan geliyor http://en.wikipedia.org/wiki/Garrya_elliptica daha wikipedia'ya bile yeni dusmus! Bizim nispeten soguk Normandiya iklimine dayaniyor olmasi ilginc. Tesekkurler bilgi icin...

Berceste dedi ki...

Ben de tesadufen gordum. Onceki gun fotografini cektigim bir bitkinin adini bulmaya calisiyordum. Shrubs'lara bakarken karsilastim. Yalniz IP ayarlarimi degistirerek giriyorum nete ve su anda bu postun fotograflarini goremiyorum. Onceden aklimda kalanla hareket ettim yorumu yazarken :) Sanirim Picasa albumleri IP ayarlari degistirerek de goremiyoruz. Post yaparken fotograf yuklersen gorunuyor, kendi albumune kaydedersen gorunmuyor! Gene sapitti bu adamlar uf ya!

Berceste dedi ki...

Su anda fotograflarin buyuk bir bolumu gorunmuyor...

beste dedi ki...

fotograflar tekrar yuklendi simdi gorunuyor mu?