23 Şubat 2012 Perşembe

bahce notlari

Evet o da onemli, evet tum bitkiler guc topluyor, toprak katmanlari suya doyuyor biliyorum. Kis mevsimi sana sesleniyorum lutfen mumkunse gitmeni istiyorum. Bahar gelsin asik olalim tekrar, ciceklere, bulutlara, ilik gunese.  Bahar hayalleri kurarken artik bos 1 cm kare bile kalmayan bahcemize neler ektik oglusla not duselim.
1-Alcea rosea/Gulhatmi/Rose trémière fidesi
2- Cok uretken bir cins ahududu/framboise/rubus idaeus
3-gallium odoratum
4-lathyrus latifolium/ cok yillik bir turu bu.
5-campanule/campanula porscharskyyana 4. ncu defa ekiyorum bu sefer kalici olmasi umuduyla.
6-malva moschata rose/ pembe ebegumeci
7-iberis sempervirens
8-allium oreophilum pembe minik cicekli yabani sarimsak cicegi
9-Freesia/Frezyalar her sene denedigim ama bir turlu buyumeyen o kokulu ciceklerin hayaliyle rastgele.
10-Kirmizi krokosmiya/crocosmia rouge
11-Cingene pembesi yildiz cicekleri/ dahlia  
12-Armilleria

6 yorum:

UzaktaBirBahce (İstanbul'da bir yabancı) dedi ki...

ben de muscari, sümbül, lale ektim ama soğuktan mı nedir ancak toprak üstüne çıkabildiler gariplerim :) birazcık yaeşillenerek..bakalım açacaklar mı..

hindiba dedi ki...

Aa! Bu ne acele Beste'cim? :) Bosver, gelecegi zamani da gidecegi zamani da bilir bu arkadas :) Örnegin burada bugün bahardan bir gün var :) Ekip diktiklerini okuyunca, baliga cikanlara dendigi gibi "Rastgele!" demek geldi sana icimden... :)

beste dedi ki...

Hulya'cim ne zaman ektin onlari ? soguk onlarin kamcisi hatta dikmeden once buzdolabinda birkac gun bekletebilirsin sebze meyve bolumunde. Sumbulun kokusu muscaril'erin narinligi umarim acarlar:)))Lale'ri en az 3/4 ay once ekmek lazimdi onlar belki surpriz yapabilir ama ben sumbule ve muscarilerden daha umutluyum.

Hindiba hanim! bahardan kalma birgunden konusmak kolay tabi:) burada pus var incecik yagiyor ve sisli onumuzu zor goruyoruz. kirmak istemem kis kardesi ama gitsin iste acele tarafindan. Gerci biz 12 derecedeyiz cok da fena degil durumlar ama gunesi ozledim ben. hadi vre bakalim...

UzaktaBirBahce (İstanbul'da bir yabancı) dedi ki...

valla düşündüm de 1.5 ay falan oldu herhalde ekeli..muskariler pek cılız hergün sabah bahçeye çıkıp kontrol ediyoru da :) ilk defa ekiyorum muscarileri bu sene onun için pek heyecanlıyım :)) neyse bakalım göreceğiz umarım :)

hindiba dedi ki...

Best'anim, Best'anim! Bu kis abiyi kizdirmaya gelmez, oturup kaliverir sonra maazallah :) benden söylemesi... Hala mi ugramadi bahar bebek? Actim aciyorum diyen Eranthis'ler gördüm bu sabah.

beste dedi ki...

Hulya'cim senin orada yaz cicekleri var bloga baktim da:) muscari soguk sever hadi rastgele bakalim.

Hindiba-Inanmiyacaksin ama dun aksam eranthis'i dusundum cok yogun! sari olan benim bahcede kendiliginden cikmisti, aradim buldum ne oldugunu yumrulu bitkilerdenmis her sene acmaya basladi dun aksam evren'e bahsettim mi ne zaman aciyordu umarim basina birsey gelmemistir diye dusunmustum:)))))) gidip bakayim arkadas nerede kaldi o zaman aaa sizin orada actiysa...