20 Aralık 2012 Perşembe

Goknar agaçkakani

Ben bugun bu kusu gordum. Goknar agackakani

3 yorum:

ozgrkdn dedi ki...

ah! çok dertliyim,yazlıktaki mimoza ağacını kesmişler..Geçen yaz orada bir ağaçkakan ailesi yaşıyordu oysa...çok üzüldüm...sabahları ne güzel tak tak tak.. yapardı...

Defne Soysal dedi ki...

Bestecim aslında çok şanslısınız, evlerinizin bahçeleri ve ağsçlsrınız dallarına kuş yuvaları koyabileceğiniz mekanlarınız ve kuşların gelip yerleşebilecekleri havanız var. Bizler şehrin gürültülü ve trafiği bol oksijeni az zayıf ağaçlarının dallarına assak ancak kargalar, serçeler, kumrular, çok ender keklik ve bir de bana kışın delen kırmızı gerdan görebiliyoruz.Kuşları izlemeyi hobi edinmiş İngiliz yaşlı insanlar tanıyorum hatta kulüpleri var ve bir gece radyoda bir program dinlerken sipiker programa kuş uzmanı olan bir veteriner davet edip, bahçelerine gelen garip görünüşlü kuşları tarif edip isimlerini öğrenmeleri için dinleyicileri telefon etmelerini istedi. Pekçok kişi aradı ve gerçekten çok keyifliydi. Bu iş turkiyede hiç önemsenmiyor. Oysa endemik o kadar tür kuşumuz var ki...

beste dedi ki...

Defnecim aslinda sehirde de cok cesitli kuslar var. Zamanla birbirlerinden ayirmaya ve gorebilmeye basliyor insan. Benim bir arkadasimin Istanbul'da gozlemledigi kuslari sergiledigi bir blogu var. http://modaninkuslari.blogspot.fr/ Fransa'da kus gozlem klupleri ve koruma altinda kus alanlari var. Turkiye'de kus cennetlerinin kokune kibrit copu ekilmekle mesgul. Ben Turkiye'de birkac kus cennetine gidebilme sansina eristim o kadar guzeller ki yali capkinlari saginizdan solunuzdan ucuyor. Tabiki bu alanlarin ziyaretcilerinin cogunlugu yabanci turistler Turklerin bu guzellikleri kesfedip benimsemesi dilegiyle. Son yillarda gencler cok aktifler benim hala umudum var.