24 Eylül 2017 Pazar

Ekim 2017 Istanbul ve Izmir Dogal Boyama , ecoprint ve organik indigo atolyeleri

Merhabalar,
Uzunca suredir yazamiyorum. Cunku dogal boyalarimla çevreyi renklendirmekle mesgulum. Dogal boyamanin yayilmasi için 5 yildir yaptigim çalismalar artik sonuç vermeye basladi. Ogrencilerim ogrendikleriyle kendi yollarini çizmeye basladilar. Mutlulukla seyrediyorum. Kimi çocuklarla çalismaya basladi, kimi cok guzel kiyafetler, bebekler, tablolar yapip, sonsuz açilimi olabilecek  secenekler içinde kendi yollarindan yuyuyorlar. Tam da istedigim buydu. Dogal boyama sevgisi yayilsin, dogaya, dunyamiza, kendimize zarar vermeden renkler uretelim. Benim bu dunyaya borcum bu. Yillardir doga farkindaligi için ugrasiyorum. Dogal boyama bu sureci hizlandirdi. Kurslarima gelenler artik cevreyi daha farkli algiladigini ve bir yaprak gorune pesine dustugunu soyluyorlar. Gozlerim parliyor. Her konuda oldugu gibi merak ve sevgiyle arastirdikça derine inip, derine indikçe 'bilmek' fiilinin anlamini daha da içsellestiriyorum. Ecoprintte India Flint yoluma isik oldu, ilham verdi. Ancak onun uzerine kendi çalismalarimla kendi teknigimi gelistirdim ve bu uc yilimi aldi. Simdi onu kurslarima gelen herkesle,oldugu gibi , tum bilgimi 5 saate sigdirmaya çalisarak paylasiyorum. Kurslarima gelenler bunu benden sonra devam ettirebilsin diye; kurs sonrasi destegim devam ediyor her turlu konuda. Bitki teshisi veya aksayan yanlari tespit ve cozum uretme çok vaktimi alsada,  sadece ve sadece dogal boyama yolunda yuruyebilsinler diye fedakarlik yapiyorum zamanimdan. Her sabah renk sevinciyle uyaniyorum bu hissi yasamanizi umut ediyorum.

 Bu gelisimde ecoprinti temel ve ileri olarak ikiye ayirdim. Cunku siz gibi bende ogrenciyim ve çalistikca daha da gelisiyor, 5 saate sigdirmak sizin içind ebenim içinde yorucu oluyor. Slow boyama yapiyoruz bunu yavas yasamak en iyisi. Dogal Boyama'da temel ve ileri seviye olarak ikiye ayrildi. Ileri seviyede artik tanimlar ve nasil yapildigini degil nasil rengarenk renkler elde edildigini deneyimleyecegiz. Tek kazandan 25 renk çikartip bu mucizenin keyfini surecegiz. Artik istediginiz rengi olusturacaginiz renk kartlalariyla ustalikla yapabileceksiniz.

Yine Organik indigo sihiri yapacagiz. Organik indigo demek kimyasallar kullanmadan indirgeme yaprak ellerimizi zehirlenme kaygisi olmadan kullanarak kumaslari maviye boyamaktir. Ellerimizle direk boyanin içinde çalisip hatta indigonun sifasindan da yararlanacagiz. Bu yontemle boya kupu kuran yok Turkiye'de bildigim kadariyla. Halen kimyasallari hidrosulfur vs kullaniyorlar zaten cok az olan indigo boyamacilari. Indigo kalici mavi renk elde edebildigimiz tek bitki. Anadolu'da çivit var ancak su an uretimi yapilmiyor ve indigotin yani mavi boyar madde içerigi Hint ve diger indigolara gore cok dusuk. Kisacasi sihir yapacagiz, çunku indigo kupu sarimsi bir sividir. Kumasi batirip sever oksarsiniz yesil cikar kupten, havalandirmaya basladiginizda donusum mucizesi gerçeklesir ve gokyuzunun tum tonlarinda mavi renk elde edebilirsiniz 😊 Indigo sertifikasi olmadigi için piyasada çok fazla sahte indigo var. Gerçegini nasil ayirt edeceginizi de anlatacagim.

 Istanbul atolyeleri
30 Eylul,  1,27  ekim Temel ecoprint Kadikoy
7 ekim temel dogal boyama, 8 ekim tek kazan 25 renk agirlikli yun ip çalisilacaktir.
14,15,16 Temel ecoprint Izmir
23 Ileri seviye ecoprint , 25 organik indigo Emine Kuscul atolyesi
28 Kagit uzerine ecoprint
Daha fazla bilgi için FB veya instagramdan bana ulasabilirsiniz.
 Birde çizgi filmimiz var. Seyretmek için asagiya tiklayabilirsiniz.


Not:  Ecoprint, bitkilerle baskida kendi gelistirdigim teknigi paylasiyorum ancak sanirim  bunun uzerinde kurslarimda çok durmadim, hata ettim.  Benim besyillik çalismam, bitkilerle olan 10 yillik yogun calismamin karsiligi gelistirdigim teknik Bitkilerle baski çok yol alinabilecek ucu çok açik bir sanat disiplini. çalisin once biraz neyi, neden yaptiginizi anlayin, bolca uretin. Ondan sonra kendi gelisiminizle paylasabilirsiniz.

1 yorum:

Beyda'nın Kitaplığı dedi ki...

Ne güzel bir uğraşınız var. Ama ben bu tarz işlerle uğraşamıyorum.